Jak badać i analizować ruch z kampanii reklamowej?
Dzisiaj przedstawimy Ci parę rad dotyczących badania i analizowania ruchu z kampanii reklamowej. Podstawy takiej analizy dostarczają Ci odpowiedzi na pytanie: "czy dana kampania reklamowa jest dla mnie w ogóle opłacalna?". Aby omawiane kwestie były dla Ciebie jak najbardziej zrozumiałe, zaprezentujemy je na przykładzie. Zakupując kampanię reklamową, otrzymujesz dostęp do jej podstawowych statystyk - liczby wyświetleń, liczby kliknięć oraz czasu trwania:
Powyższe miary dotyczą kampanii dla dużego sklepu z branży mody w sieci reklamowej AdTaily.Dzięki tym danym możemy obliczyć dwa podstawowe współczynniki - klikalność reklamy (CTR), która mówi nam, jak często użytkownicy klikali w reklamę oraz cenę jednego kliknięcia - CPC.Dla powyższego przypadku:CTR = liczba kliknięć/liczba wyświetleń = 1727/ 3,3 mln *100% = 0,05Wynika z tego, że zaledwie 5 na 10 000 osób, które reklamę widziało, rzeczywiście w nią kliknęło. Wydaje się, że to mało, a kampania przez słabą klikalność nie ma prawa być opłacalna.Policzmy jednak koszt kliknięcia - CPC. Koszt całej kampanii wyniósł 278 złotych.CPC = 278 zł/ 1727 = 0,16 złJedno kliknięcie kosztowało więc 16 groszy. To bardzo dobry wynik. Warto więc pamiętać, że nie tylko klikalność reklamy jest ważna, ale także cena ruchu, który kupujesz.Mamy już podstawowe dane dotyczące ruchu, jednak wciąż nie wiemy, czy kampania reklamowa nam się opłaciła. Do tego mogą przydać się dodatkowe dane, na przykład zaczerpnięte z Google Analytics, Unbounce lub innych narzędzi badających ruch na Twojej stronie. Konkretne statystyki, na które szczególnie powinniśmy zwrócić uwagę to średnia wartość koszyka w Twoim sklepie oraz konwersyjność strony.Konwersyjność to liczba osób, które coś u Ciebie kupują na liczbę wszystkich osób, które wchodzą na Twoją stronę.Dla przykładu, załóżmy, że konwersyjność strony danego sklepu to 1%, a wartość koszyka to 80 zł. Przypomnijmy, że dzięki kampanii dostarczyliśmy 1727 nowych wejść.Przewidywany przychód z kampanii to: liczba wejść * konwersyjność * koszyk = 1727 *1% * 80 zł = 1381,6 złBiorąc pod uwagę, że koszt kampanii wyniósł 278 złotych, a zysk z reklamy to 1103,6 złotych, okazuje się, że mimo niskiej klikalności, efekty są zadowalające. Zawsze sprawdzaj więc wszystkie z podanych parametrów, aby zbadać stosunek kosztu kampanii do zysku, jaki może Ci ona przynieść.Jeśli jednak masz obawy, czy Twój wybór serwisów, na których chcesz się reklamować byłby równie dobry, co w powyższej kampanii, zawsze możesz wybrać model płatności CPC (za kliknięcia). Wówczas będziesz mieć pewność, że za wejście na Twoją stronę zawsze zapłacisz ustaloną kwotę i nie będzie konieczności prowadzenia części analiz.Artykuł powstał we współpracy z AdTaily. Jeżeli chcesz stworzyć własną reklamę w sieci, wejdź tutaj.
przeczytaj także
What’s a Rich Text element?
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
Static and dynamic content editing
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
How to customize formatting for each rich text
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.